۱۴۰۱/۰۷/۱۶

حضور ایران در کنفرانس بازسازی سوریه

در دیدار رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با سفیر سوریه در تهران بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان ایران و سوریه تأکید شد.
حضور ایران در کنفرانس بازسازی سوریه

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی به همراه تعدادی از فعالان اقتصادی با حضور در سفارت سوریه در تهران با سفیر این کشور دیدار و راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران در این دیدار بر اهمیت بهره‌مندی از قانون جدید سرمایه‌گذاری (شماره 18 سال 2021) در سوریه که هدف آن ایجاد فضای سرمایه‌گذاری جذاب برای سرمایه‌گذاران عرب و خارجی است، تأکید کرده و توضیح داد: این قانون معافیت‌ها و مزایای بسیاری برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته و فرصت مهمی‌برای تجار ایرانی ایجاد خواهد کرد.

او همچنین بر اهمیت ایجاد شرکت‌های مشترک بین تجار دو کشور و تقویت نقش بخش خصوصی برای تأمین منافع سوریه و ایران در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و همکاری در حوزه تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تبادل تجربیات تأکید کرده و افزود: مشارکت شرکت‌ها و تجار ایرانی در سومین کنفرانس بازسازی سوریه که ماه آینده در دمشق برگزار می‌شود می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها باشد.

در این دیدار هیات ایرانی نیز بر اهمیت همکاری با سوریه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، پزشکی، صنعتی، فناوری و دانش تأکید کرد و خواستار رسیدگی به تمامی مسائل فنی به‌گونه‌ای شد که به تقویت روابط دو کشور کمک کند.

امتیاز شما