۱۴۰۱/۰۷/۱۶

همکاری دولت سوریه، حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی و نوسازی سوریه

شافعی رئیس اتاق ایران با رئیس اتاق بازرگانی سوریه دیدار کرد؛ در این نشست به حل مشکلات حمل و نقل، مسائل بانکی و گمرکی میان دو کشور تاکید شد.
همکاری دولت سوریه، حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی و نوسازی سوریه

 غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با محمد ابوالهدی اللحام، رئیس اتاق بازرگانی سوریه دیدار کرد.

روز دوشنبه سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه هیات تجاری ایران با سرپرستی غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سوریه سفر کرده است. یکی از برنامه‌های این سفر دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با رئیس اتاق بازرگانی سوریه بود.

در این دیدار هیات تجاری ایرانی، فعالان بخش خصوصی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌به همراه تعدادی از شرکت‌های سوری حضور داشتند.

غلامحسین شافعی در ابتدای این نشست گفت: اگرچه اراده جدی از سوی دو دولت ایران و سوریه، برای گسترش روابط تجاری وجود دارد، اما رابطه اقتصادی به‌اندازه روابط سیاسی رونق نداشته است. برای همین باید تجار و اقتصاددانان دو کشور این مسئله را عارضه‌یابی کنند و از ظرفیت‌های لازم برای توسعه روابط اقتصادی بهره بگیرند. باید برای کسب نتایج خوب از مذاکرات اتاق‌های بازرگانی دو کشور برنامه‌ریزی کنند.

رئیس اتاق ایران گفت: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری ایران و سوریه وجود دارد؛ مبادله هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه تخصصی در چند روز گذشته یکی از این فرصت‌ها است که طرف‌های سوری می‌توانند از محصولات ایران اطلاعات به دست آورند.

امتیاز شما