۱۴۰۱/۰۸/۰۷

شرکت‌های ایرانی به راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های سوریه کمک کنند

کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، در جریان سفر کاری به دمشق، با نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
شرکت‌های ایرانی به راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های سوریه کمک کنند

حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های دولت و مردم ایران، خواستار افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور توسط بخش خصوصی شد.

عرنوس در دیدار با کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، با اشاره به صدمات سوریه در جنگ، مشارکت بیشتر شرکت‌های ایرانی در امر بازسازی و راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های سوریه را خواستار شد.

 نخست‌وزیر سوریه همچنین با اظهار خوشحالی از تأسیس مرکز تجارت ایرانیان در دمشق، این اقدام اتاق ایران را ناشی از اشتیاق بخش خصوصی ایران برای حضور در اقتصاد سوریه دانست و از حمایت کامل دولت سوریه از این مرکز خبر داد.

 در ادامه کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه نیز ضمن ابلاغ پیام دوستی فعالان اقتصاد ایران به مردم سوریه، گزارش آخرین اقدامات اتاق مشترک ایران و سوریه را ارائه کرد.

او حل مسائل بانکی و حمل‌ونقل گمرکی را نیازهای اصلی افزایش مبادلات دانست و خواستار اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین معاون اول رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر سوریه شد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران در این ملاقات با اشاره به تحریم‌های آمریکا، گفت: معتقدیم فشارهای تحریم به دو کشور سوریه و ایران به نقطه پایان خود رسیده و این دو کشور توانسته‌اند الگویی از مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آمریکا به دنیا معرفی کنند.

در ادامه جلسه گزارشی از چگونگی تأسیس مرکز تجارت ایرانیان به نخست‌وزیر سوریه ارائه شد.

در این سفر کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه ملاقاتی با وزیران کشاورزی، بازرگانی خارجی، بازرگانی داخلی، اتاق‌های بازرگانی و صنعت دمشق و حلب انجام داد.

همچنین در سفر به حلب برنامه‌ریزی جهت برگزاری نمایشگاه در فروردین سال 1400 انجام گرفت و به‌علاوه اولین فروم تجاری در مرکز تجارت ایرانیان در آیین سفر برگزار و طی آن ظرفیت‌های همکاری دو کشور ایران و سوریه بررسی شد.

امتیاز شما