۱۴۰۱/۰۸/۲۳

سه شرکت جدید ایرانی در سوریه سرمایه‌گذاری می‌کنند

وزارت بازرگانی سوریه مجوزهای جدیدی به سه شرکت ایرانی برای سرمایه‌گذاری در استان دمشق و حومه اعطا کرد.
سه شرکت جدید ایرانی در سوریه سرمایه‌گذاری می‌کنند

شرکت‌های جدید متعلق به سرمایه گذارانی با تابعیت ایرانی و سوری است که عبارتند از: شرکت استودیو امپرس، شرکت برادران آیت و شرکت قیثاره مدیا

شرکت امپرس استودیو ( Empress Studio) که حومه دمشق را به عنوان دفتر اصلی خود انتخاب کرده و متعلق به دو مؤسس، یک ایرانی و دیگری سوری است و در تجارت دستگاه‌ها، ابزار و تجهیزات مربوط به تولیدات تلویزیونی و تبلیغاتی فعالیت خواهد کرد.

«شرکت قیثاره مدیا» در زمینه تولید و تبلیغات فیلم و تلویزیون فعالیت خواهد کرد و دفتر مرکزی آن دمشق خواهد بود و سه مؤسس دارد که یکی از آن‌ها سوری و بقیه ایرانی هستند.

«شرکت برادران آیت» توسط سرمایه گذارانی که یکی از آنها ایرانی و دیگری سوری است تاسیس شده است و در زمینه تجارت، واردات و صادرات مصالح ساختمانی، آهن و سایر مصالح فعالیت می‌کند و در حومه دمشق مستقر است.

شایان ذکر است که ایران از اولین کشورهایی است که مشارکت خود در بازسازی سوریه را آغاز کرده و نقش برجسته‌ای در تأسیس شرکت‌های جدید در حوزه بازسازی و تجارت مواد غذایی داشته. پس از ایران، کشورهای دیگری از جمله روسیه، چین، بلاروس، امارات، کویت، عربستان سعودی، عراق، اردن و مصر فعالیت خود برای سرمایه گذاری در سوریه را آغاز کرده‌اند.


🔘منبع خبر

https://www.athrpress.com/شرکات-إیرانیة-تستثمر-بمجال-الإنتاج-وا/أثر-اقتصاد

امتیاز شما