۱۴۰۱/۰۸/۲۴

مذاکرات سوریه و عمان در زمینه حمل و نقل و ارتباطات

سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان با دکتر إدریس میا سفیر سوریه در سلطان نشین عمان چشم اندازهای تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل را بررسی کردند
مذاکرات سوریه و عمان در زمینه حمل و نقل و ارتباطات

سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در دیدار با دکتر إدریس میا سفیر سوریه در عمان بر آمادگی کشورش برای امضای قرارداد همکاری بین دو کشور برادر در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تبادل تجربیات در این زمینه تاکید کرد.

میا، به نوبه خود با تشریح مشکلاتی که بخش ارتباطات، فناوری و حمل و نقل در سوریه در نتیجه اقدامات قهری یکجانبه اعمال شده، بر اهمیت تقویت روابط همکاری بین دو کشور در این دو بخش اشاره کرد. در این دیدار فتوح قدسیة رایزن سفارت سوریه در سلطان نشین عمان و هماهنگ کننده هیثم المجینی وزیر حمل و نقل عمان حضور داشتند.

شایان ذکر است که سفیر میا با عبد السلام بن محمد المرشدی رئیس سازمان سرمایه گذاری عمان راه‌های افزایش سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

المرشدی در این دیدار بر وجود تمایل صادقانه سازمان سرمایه‌گذاری عمان برای بهبود روابط با سوریه و به علاقه سازمان سرمایه‌گذاری عمان به برخی از بخش‌هایی که می‌توان روی آنها کار کرد از جمله صنایع غذایی و دارویی در دوره آینده گفت و گو کرد، تاکید کرد. سفیر میا نیز به نوبه خود در این دیدار با اشاره به تسهیلات و امتیازات ارائه شده توسط دولت سوریه بر اساس قانون سرمایه‌گذاری شماره 18 سال 2021، ماهیت سرمایه گذاری در سوریه را بررسی کرد. میا همچنین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان طرف‌های سوری و عمانی در بخش‌های مختلف اقتصادی که می‌توان از آنها برای تامین منافع دو کشور و ملت برادر استفاده کرد، تاکید کرد: دولت سوریه برای تقویت و توسعه روابط با عمان در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه سرمایه گذاری اهمیت زیادی قائل است. 

🔘منبع خبر

http://tishreen.news.sy/?p=823623

امتیاز شما