۱۴۰۱/۰۸/۳۰

آغاز فعالیت همایش اقتصادی ایران و سوریه در کیش

فعالیت‌های همایش اقتصادی ایران و سوریه به همراه نمایشگاه محصولات «ساخت سوریه» توسط اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه و با همکاری طرف ایرانی و با مشارکت گسترده اقتصادی، تجاری سوریه، امروز در کیش راه‌اندازی شد.
آغاز فعالیت همایش اقتصادی ایران و سوریه در کیش

إیاد کوسا، مدیرکل مناطق آزاد سوریه بر نقش مناطق آزاد در تعامل اقتصادی دو کشور و همکاری با آنها در جهت دستیابی به منافع مشترک، معرفی کالاها و کالاهای امن و کلیه خدمات با کمترین هزینه تاکید کرد.

ثائر فیاض، مدیرکل اداره حمایت از تولید و توسعه صادرات داخلی نیز به نوبه خود در مورد اهمیت فعال‌سازی توافقنامه تجارت آزاد /2011/ بین دو کشور و نقش آن در ارتقای مبادلات تجاری به شکلی گسترده تر صحبت کرد.

فهد درویش رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با اشاره به عمق روابط دو کشور دوست، بر لزوم اتخاذ همه پیشنهادات و توصیه‌ها در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه، موضوعات، قوانین و مقررات لازم الاجرا در جزیره کیش و سایر امور لجستیکی در خصوص ورود، حمل و نقل و صادرات کالا و هزینه‌های صورت گرفته برای موفقیت در نمایشگاه تاکید کرد. این همایش یک نمایش اقتصادی کیفی برای باز کردن بازارهای جدید به روشی مدرن و به دور از موانع با بازارهای خارجی در نظر گرفته می‌شود.

نماینده طرف ایرانی، حسن شمشادی، دبیرکل اتاق ایرانی - سوری نیز بر حمایت مطلق از نمایشگاه از ابتدا تا برپایی آن تاکید کرد.
پور ابراهیم، مدیرکل سرمایه‌گذاری و نمایشگاه‌های ایران، پیشنهاد کرد، تاریخ برگزاری نمایشگاه در تاریخ 2023/02/27 مصادف با نمایشگاه بزرگ مواد غذایی که قبل از تعطیلات نوروزی در جزیره کیش برپا شود، که با حضور بازدیدکنندگان از  نمایشگاه وخرید از نمایشگاه حمایت لازم صورت گیرد. برپایی نمایشگاه توسط بازدیدکنندگان و پیشنهاد کمیته مشترک ویژه برای تحریک گردشگری تایید شد.

 از جمله پیشنهاد کمیته مشترک ویژه بین دو کشور؛ پیشنهاد پرواز مستقیم بین (دمشق کیش) و (کیش تهران) برای فعال‌سازی کارهای تجاری، گردشگری، نمایشگاهی و سایر فعالیت‌ها تاکید شد. آنچه که مشارکت سوریه را متمایز می‌کرد، حضور نمایندگان شرکت‌های مختلف  استان‌های سوریه بود.

امتیاز شما