۱۴۰۱/۰۹/۰۲

پس از تحقیقات موفق... پنبه رنگی طبیعی در سوریه تولید خواهد شد

دکتر أحمد الجمعة، مدیر دفتر پنبه در وزارت کشاورزی و اصلاحات کشاورزی، گفت: کار برای توسعه پنبه رنگی در حال انجام است و طی دو سال آینده در دسترس کشاورزان قرار خواهد گرفت و تمرکز ما بر روی کشت پنبه ارگانیک به دلیل مزیت‌های رقابتی بزرگ آن خواهد بود.
پس از تحقیقات موفق... پنبه رنگی طبیعی در سوریه تولید خواهد شد

وی افزود؛ در حاشیه کارگاه آموزشی که در کتابخانه ملی الاسد در دمشق برگزار شد؛ اداره کل تحقیقات علمی‌کشاورزی پس از حدود 20 سال تحقیق، پنبه رنگی را با نتایج رضایت بخشی تولید کرده است که نشان می‌دهد. این پنبه دارای مزیت رقابتی زیادی برای رنگ‌های طبیعی خود است که با ثبات و با اهمیت است، و در بالا بردن کیفیت فرآیند تولید و کاهش هزینه‌های رنگ و مواد شیمیایی موثر است.

الجمعه اشاره کرد که سه رنگ اصلی در دسترس خواهد بود، از جمله «قهوه‌ای» در چهار رنگ، از قهوه‌ای تیره تا قهوه‌ای روشن، نزدیک‌ترین رنگ به زرد، سبز و قهوه‌ای مایل به سبز.

الجمعه در خصوص اهمیت کشت پنبه ارگانیک و حمایت از آن گفت: با هدف حذف مقادیر زیادی سموم، علف کش ها و کودهای شیمیایی با منشا شیمیایی که با تولید این محصول به مقدار بسیار زیاد مصرف می‌شود. اثرات خطرناکی که در سالهای گذشته در زمینه تحقیقات بر روی پنبه ارگانیک بوده است زیرا به دلیل مزایای آن در دنیا بسیار مطلوب است و با توجه به اینکه قیمت آن 30 تا 40 درصد بالاتر از پنبه معمولی است.

دکتر الجمعه با توجه به اهمیت پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک از نظر کشاورزی، صنعت، تولید و بازاریابی، خواستار انعقاد قرارداد با کشاورزان توسط وزارت صنعت و تامین تمام یا بخشی از تولید شد. الزامات حصول اطمینان از تهیه سالانه حدود 60 هزار تن پنبه از مناطق امن و در نتیجه اجرای کامل سطح در نظر گرفته شده برای کشت این محصول، مورد نظر است.

🔗 منبع خبر



امتیاز شما