۱۴۰۱/۰۹/۰۴

سوریه و بلاروس شش توافقنامه در زمینه مبادلات تجاری، آموزش، مسکن، حمل و نقل، صنعت و گمرک امضا کردند

در پایان مذاکرات رسمی‌گسترده «مهندس حسین عرنوس»، نخست وزیر و «رومن گولوچنکو»، نخست وزیر جمهوری بلاروس در حضور هیئت‌های دو کشور، شش توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مبادلات تجاری، آموزش، مسکن، حمل و نقل، صنعت و گمرک امضا کردند
سوریه و بلاروس شش توافقنامه در زمینه مبادلات تجاری، آموزش، مسکن، حمل و نقل، صنعت و گمرک امضا کردند

عرنوس با بیان اینکه چندین امضا و تفاهم همکاری در حوزه‌های مبادلات تجاری، آموزشی، مسکن، حمل و نقل، صنعت، گمرک و سایر بخش‌های حیاتی به دست آمد که باعث توسعه شبکه اقتصادی دو کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این گفت وگوها تقویت همکاری‌ها در این زمینه توسعه اجتماعی، فرهنگی و علمی‌با هدف بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی غنی دو کشور دوست، تاکید شد . آنچه مورد توافق قرار گرفت، مورد توجه و پیگیری فراوان قرار خواهد گرفت تا نتایج مثبت آن بر روابط دو کشور و ملت دوست شاهد باشیم.

گولوچنکو به نوبه خود توضیح داد که این دیدار در سطح بالایی از تفاهم بین دو هیئت برگزار شد، ما اولین گام‌ها را برای تقویت روابط دوجانبه برداشتیم و دو کشور در مسیر درستی قرار دارند و برای غلبه بر همه مشکلات تلاش خواهند کرد. 

گولوچنکو افزود: توافقنامه همکاری بین دو کشور افق‌های جدیدی را برای تحکیم روابط فراهم می‌کند و همه زمینه‌های همکاری به ویژه در زمینه تامین مواد کشاورزی و صنعتی بلاروس به سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به یک توافق کلی دست یافتیم که به ما کمک می‌کند بر همه چیز فائق آییم. 

🔘منبع خبر

 

امتیاز شما