۱۴۰۳/۰۱/۰۷

مخبر:یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی‌کردن اقتصاد است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: یکی از راهبردهای اصلی دولت مردمی سیزدهم، مردمی‌کردن اقتصاد است و آقای رئیس جمهور شخصاً این موضوع را پیگیر هستند و جلسات مستمری را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌کنند.
مخبر:یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی‌کردن اقتصاد است


مخبر ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در ابتدای سال ۱۴۰۲ برنامه ای مدون را برای تحقق شعار سال تدوین کردند و این برنامه در شورای اقتصاد به تصویب رسید و به همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شد.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: سال گذشته‌ دولت تصمیم گرفت با ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، میزان تولید نفت را از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار برساند که این مهم تا ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه محقق شد و افزایش بیشتر آن نیز در دستور کار امسال قرار دارد. در بخش گاز نیز افزایش تولید برنامه ریزی شده است.

مخبر کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی را یکی از مزیت های مهم کشور برشمرد و با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای ایجاد کریدورهای موازی و کم کردن بهره ایران از درآمدهای ترانزیتی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که دولت محکم پای آن ایستاد تکمیل کریدورهای شرق ـ‌ غرب و شمال ـ جنوب بود که بخشی از این کریدورها راه اندازی شده هرچند برنامه ای زمان بر است.

مخبر با اشاره به دستاوردها و توفیقات دولت در بخش های مختلف بهداشت و درمان و اقدامات موثر صورت گرفته حوزه سلامت در اقصی نقاط کشور و حتی روستاهای دور افتاده افزود: در بخش دیپلماسی نیز توفیقات و نتایج خوبی حاصل شده به نحوی که از ۲۰۵ توافق منعقد شده با طرف های خارجی،‌ تاکنون ۱۲۱ توافق به قرارداد تبدیل شده و تقریباً‌ هر دو سه هفته شاهد تبدیل یک توافق به قرارداد و یا یک تفاهم به توافق هستیم.

معاون اول رئیس جمهور به توفیقات دولت در بخش مهار تورم نیز اشاره و تصریح کرد: تورم ماهانه مصرف کننده از ۴,۷ درصد در اسفند ۱۴۰۱ به ۲ درصد در اسفند ماه ۱۴۰۲ رسید و لازم است به این نکته توجه کنیم که کاهش تورم زمان بر است اما ایجاد آن به سرعت انجام می‌شود.

منبع : خبر گزارى ایسنا

امتیاز شما