۱۴۰۳/۰۱/۲۰

«سال۱۴۰۳» زمان اعتلای مناطق آزاد و ویژه در کشورمان خواهد بود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه «سال۱۴۰۳» زمان اعتلای مناطق آزاد و ویژه در کشورمان خواهد بود، گفت: موانع پیش پای مناطق، احصا شده است.
«سال۱۴۰۳» زمان اعتلای مناطق آزاد و ویژه در کشورمان خواهد بود

حجت الله عبدالملکی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی شهرستان گرمسار به میزبانی فرمانداری، ضمن اشاره به تمرکز ویژه رئیس جمهور و هیأت دولت بر مناطق آزاد و ویژه، بیان کرد: بهمن ماه سال قبل رئیس جمهور در بین سران مناطق آزاد کشور، تاکید کرد که به مناطق آزاد باید به مثابه بسترهای اصلی جهش تولید در کشور نگاه شود.

وی با بیان اینکه دولت تاکید دارد که مناطق آزاد و ویژه باید فعال‌تر شوند، افزود: موانعی در این راه وجود دارد که عمدتاً خلاف فلسفه مناطق ویژه نیز محسوب می‌شوند لذا رئیس جمهور دستور اکید داده که این موارد احصا شود و لوایحی به مجلس ارسال شود تا شاهد اصلاح شرایط باشیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه موانع پیش پای توسعه اقتصادی و مشارکت‌های مردمی در مناطق ویژه و آزاد احصا می‌شود، تاکید کرد: یک سال است که ۲۸ کارگروه در مجموعه دبیرخانه مناطق آزاد کشور ایجاد شده تا به صورت جز به جز به مشکلات مناطق آزاد کشور پرداخته شود.

عبدالملکی با بیان اینکه مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نیز در زمره مسائلی بودند که در این کارگروه‌ها احصا شده است، گفت: سعی داریم که موانع و مشکلات را برطرف کنیم و از سوی دیگر شاهد هستیم که بسترها هموار است و رئیس جمهور و هیأت دولت هم نگاه ویژه به مناطق آزاد و ویژه دارند.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل زیرساختی که سرمایه گذاران و تولیدگران منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در این نشست بیان کردند، تاکید کرد: به سرمایه گذاران و تولیدگران این منطقه اطمینان می‌دهیم که مسائل و مشکلات شأن به صورت تک تک بررسی می‌شود و اطمینان داشته باشید که سال ۱۴۰۳ سال اعتلای مناطق آزاد و ویژه خواهد بود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در سال جاری شاهد اصلاحات قانونی و موارد مورد نیاز مناطق آزاد و ویژه خواهیم بود همچنین به زودی در شورای اقتصاد کشور به ریاست رئیس جمهور، مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه مطرح خواهد شد.

عبدالملکی بیان کرد: مواردی که نیازمند مصوبه هیأت وزیران و شورای عالی اقتصاد است را مورد پیگیری ویژه‌تری قرار خواهیم داد تا شاهد باشیم که شرایط سرمایه گذاری در مناطق ویژه و آزاد بهبود پیدا کند.

منبع : خبر گزارى مهر

امتیاز شما