۱۴۰۳/۰۱/۲۱

دیدار دکتر امیرعبداللهیان با بشار اسد رئیس جمهور سوریه

دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در راس یک هیأت سیاسی و پارلمانی به دمشق سفر کرده است، با آقای دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار دکتر امیرعبداللهیان با بشار اسد رئیس جمهور سوریه



دکتر امیرعبداللهیان با تشکر از استقبال گرم طرف سوری از هیأت ایرانی، سلام رئیس جمهور کشورمان به آقای بشار اسد را ابلاغ کرد.


امیرعبداللهیان به اقدامات مختلف سیاسی و حقوقی و بین‌المللی جمهوری‌ اسلامی ایران در سطح سازمان ملل متحد، شورای امنیت و نیز در سطح دولت ها بلافاصله پس از وقوع حادثه و نیز ابلاغ پیام کشورمان به آمریکا بعنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی و مسئول مستقیم جنایات و اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود پاسخ ما به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است.


وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر به ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه‌ و ضرورت اجرای توافقات گذشته خصوصا توافقات حاصله در سفر دکتر رئیسی به دمشق اشاره کرد و با توجه به دعوت قبلی رئیس جمهور کشورمان از همتای سوری جهت سفر به تهران، بر ضرورت زمینه سازی مناسب برای موفقیت هرچه بیشتر این سفر تاکید نمود.


آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تحیات خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و با اشاره به تماس تلفنی خود با رئیس جمهور کشورمان پس از وقوع این جنایت، تأکید کرد که شهدای شما شهدای ما هستند و ما در این زمینه یک موضع و احساس مشترک داریم و ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند.

منبع : خبر گزارى وزارت امور خارجه

امتیاز شما