۱۴۰۳/۰۱/۲۵

نمایشگاه «سبع-سبع» دروازه ورود ایران به بازار شرق آفریقا

رییس مرکز تجاری ایران و تانزانیا گفت: نمایشگاه بین المللی تجارت دارالسلام تانزانیا که با نام سبع سبع شناخته می‌شود هر ساله در تاریخ ۲۸ ژوئن مصادف با هشتم تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی این کشور برگزار می‌شود و فرصتی برای ورود به بازار شرق آفریقا است.
نمایشگاه «سبع-سبع» دروازه ورود ایران به بازار شرق آفریقا

«سید رائد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از جزئیات این نمایشگاه سخن گفت و تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی تجاری سبع سبع یک رویداد مهم سالیانه است که توسط سازمان توسعه تجارت تانزانیا برگزار می‌شود و از آنجایی که ایران با شرق آفریقا خط مستقیم کشتیرانی دارد، حمل و نقل بسیار آسان است.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی تجاری سبع سبع در طول سال ها خود را به عنوان مهمترین رویداد در تانزانیا و همچنین منطقه آفریقای شرقی مرکزی و جنوبی استوار کرده است. تانزانیا با دارا بودن خدمات بندر دارالسلام که به طور موثر در منطقه فعال است، به عنوان مرکزی یکپارچه برای دسترسی به کشورهایی مانند کنیا، اوگاندا، رواندا، بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو، زامبیا، مالاوی، زیمبابوه و بوتسوانا عمل می‌کند.

به گفته موسوی، این نمایشگاه حمایت کنندگان جامعه تجاری تانزانیایی را همچنان جلب می‌کند که هم بازدیدکننده هستند و هم از آن به عنوان یک فرصت برای تبادلات تجاری استفاده می‌کنند. این نمایشگاه با مشارکت حدودا ۱۰۰ شرکت در دهه 80 میلادی شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه در آفریقا است که بیش از سه هزار و 500 شرکت محلی، ۲۰۰ شرکت خارجی و ۲۶ کشور در دوره چهل و هفتم نمایشگاه در سال ۱۴۰۲ شرکت کردند.

رییس مرکز تجاری ایران و تانزانیا گفت: در این نمایشگاه حوزه‌های کشاورزی، صنایع و ماشین آلات مربوطه، مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع و منسوجات پوشاک، لوازم خانگی، مبلمان، مصالح ساختمانی، خودرو، کالاها و لوازم برقی، مواد شیمیایی و مواد پتروشیمی، لوازم آرایشی و بهداشتی و صنایع مربوطه چوب و مبلمان، خدمات بازرگانی، محصولات مهندسی و خدمات ماشین آلات، الکترونیک نرم افزارهای کامپیوتری و صنایع دستی حضور دارند.

وی با بیان اینکه همه بخش های مختلف تانزانیا شامل بخش های دولتی و خصوصی برای ارائه کالا و خدمات زیرمجموعه‌های خود در این نمایشگاه حضور دارند، تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت تانزانیا به عنوان متولی تجارت در تانزانیا در مدت زمان برگزاری نیز شرایط مذاکرات تجاری کسب و کار برای شرکت کنندگان را فراهم کرده تا مشارکت کنندگان بتوانند نسبت به معرفی محصولات و خدمات خود به تجار و شرکت های تانزانیایی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت توسعه تبادل تجاری آفریقا دارای مجوز مرکز تجاری ایران در تانزانیا از سوی سازمان توسعه تجارت ایران در راستای کمک به شرکت‌های ایرانی جهت ورود به بازار آفریقا اقدام به دریافت مجوزات لازم به عنوان مجری انحصاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه از سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان توسعه تجارت تانزانیا کرده است. در همین راستا شرکت های علاقه مند برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند با دبیرخانه این شرکت برای کسب اطلاع بیشتر و نحوه ثبت نام تماس بگیرند. مهلت ثبت نام در این نمایشگاه تا اول خرداد سال جاری است.

منبع : خبر گزارى جمهورى اسلامى " ایرنا "

امتیاز شما