۱۴۰۳/۰۱/۲۵

تدارک گروه بریکس برای نشست رؤسای مجالس در سن‌پترزبورگ

نشست رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی و امور بین الملل مجالس کشورهای عضو بریکس شامگاه جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد و شرکت‌کنندگان، دستورکار نشست سران رؤسای پارلمان‌های کشورهای عضو را تنظیم کردند.
تدارک گروه بریکس برای نشست رؤسای مجالس در سن‌پترزبورگ


ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی‌به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور داشت.
نشست رؤسای مجالس کشورهای عضو گروه بریکس قرار است تیرماه ۱۴۰۳ در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شود.

ملاقات رؤسای گروه‌های دوستی ایران و روسیه
رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در ادامه برنامه‌های سفر خود به مسکو با « ولادیمیر واسیلی یف » رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران در دومای دولتی فدراسیون روسیه دیدار کرد و با وی به تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار که «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز حضور داشت، طرفین درخصوص آخرین وضعیت مناسبات دوکشور بویژه در حوزه همکاری‌های پارلمانی و استفاده از ظرفیت پارلمانهای دوطرف جهت ارتقای مراودات دوجانبه رایزنی کردند.

رضایی در این دیدار، عضویت ایران در بریکس را مبتنی بر راهبردهای کلان نظام خواند و با اشاره به وقایع غزه، رفتار رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق کامل تروریسم دولتی و نسل کشی نام برد و بر ضرورت مقابله جامعه جهانی با تمامی اشکال تروریسم تاکید کرد.
در این دیدار، طرفین همچنین آمادگی خود برای ارتقای تعاملات بین گروه‌های دوستی پارلمانی مجالس دوکشور را اعلام کردند.

نمایندگان کمیسیون‌های سیاست‌خارجی مجالس کشورهای عضو بریکس روز پنجشنبه در نخستین روز گردهمایی خود در مسکو پس از ملاقات با رئیس دوما، رئیس شورای فدراسیون و وزیر امور خارجه روسیه در نخستین کارگروه بررسی همکاریهای پارلمانی کشورهای بریکس شرکت کردند.

منبع : خبر گزارى جمهورى اسلامى "ایرنا"

امتیاز شما