۱۴۰۲/۱۲/۱۶

موافقت بانک مرکزی با تاسیس بانک مشترک ایران- سوریه

نایب رییس اتاق مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه بانک مرکزی ایران با تاسیس بانک مشترک با سوریه موافقت و مجوز تاسیس را صادر کرده است، گفت: توافقات بین ایران و سوریه از سوی دولت‌ها انجام می‌شود، اما بخش خصوصی آنها را اجرا می‌کند
موافقت بانک مرکزی با تاسیس بانک مشترک ایران- سوریه

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌ اصغر زبردست در در همایش معرفی فرصت‌های ورود به بازار سوریه افزود: اتاق مشترک ایران و سوریه جلسات زیادی در سال‌های اخیر برگزار کرده است و امیدواریم که توافقات انجام شده به مرحله اجرا نزدیک شوند.

وی با برشمردن برخی مشکلات پیشروی تجارت دو کشور، تصریح کرد: بحث اصلی مشکلات در نقل و انتقالات پولی است بانک مرکزی ایران با تاسیس بانک مشترک موافقت و مجوز تاسیس را صادر کرده است و باید بانک سوریه در این زمینه همکاری را بیشتر کند و امیدواریم که سفیر دستورات لازم در این زمینه را بدهند.

زبردست با بیان اینکه هزینه حمل ونقل و رفت و آمد به سوریه است، ادامه داد: بازگشایی مرز زمینی حایز اهمیت است علاوه‌بر این بخش خصوصی سوریه علاقه دارد که تجارت برد-برد شود و آنها نیز امکان برگزاری نمایشگاه را داشته باشند درست است که در کیش سوریه‌ها نمایشگاه برگزار کردند اما آنها خواستار برگزاری نمایشگاه در تهران هستند.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه بیان کرد: حجم واردات سوریه حدود 5 میلیارد دلار است این در حالی است که حجم تجارت ایران با این کشور حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون دلار است و به نظر می‌رسد برای توسعه روابط اقتصادی باید از توان بخش خصوصی نیز بهره بگیریم.

به گزارش ایرنا، همایش معرفی فرصت‌های ورود به بازار سوریه، با حضور شفیق دیوب سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران، عبدالامیر ربیهاوی مدیر کل دفتر غرب آسیا و تعدادی از فعالان اقتصادی دو کشور در سالن مروارید سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا"

امتیاز شما