۱۴۰۳/۰۱/۰۴

آغاز جشن “رمضانیات المدینة” در مناره تاریخی حلب

جشن “رمضانیات المدینة” که به همت کمیته زنان کارآفرین اتاق صنعت حلب و با همکاری دبیرخانه توسعه سوریه در مناره تاریخی حلب برگزار می‌شود، شامگاه دیروز آغاز شد.
آغاز جشن “رمضانیات المدینة” در مناره تاریخی حلب

این جشن که به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت، شامل نمایشگاه محصولات سنتی با الهام از ماه رمضان و برنامه‌های هنری متنوع از جمله قصه گویی، خیمه شب بازی، سرودهای مذهبی و رقص های مولوی است.

خانم آنی مارکوسیان، رئیس کمیته زنان کارآفرین اتاق صنعت حلب در گفتگو با خبرنگار سانا، به اهمیت این رویداد که فضایی از امید و شادی را برای مردم حلب در ماه رمضان فراهم می‌کند، اشاره کرد. و افزود: 25 زن کارآفرین و خانه دار در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات دست ساز خود را به نمایش گذاشته اند. این محصولات شامل صنایع دستی پشمی، قلاب بافی، لباس های آماده، گلدوزی، تزئینات رمضان، غذاهای سنتی، نوشیدنی‌ها، آب میوه‌ها و شیرینی‌ها می‌باشد.

خانم شمیرام مقدسی، هماهنگ کننده برنامه‌های فرهنگی مناره تاریخی حلب، هدف از این جشن را احیای میراث مادی و معنوی حلب و زنده نگه داشتن سنت های ماه رمضان در این شهر عنوان کرد. وی افزود: قصه گویی، مسحراتی، سرودهای مذهبی، رقص مولوی، مقامات حلبی و خیمه شب بازی از جمله برنامه‌های فرهنگی این جشن است.
آقای حسین النایف، ناظر بر برنامه‌های خیمه شب بازی، از ارائه نمایش های خلاقانه و قصه‌های سنتی در این بخش خبر داد.
خانم اربی ماخسیان، یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه، درباره محصولات خود که شامل صابون غار حلبی و پودرهای مراقبت از پوست است، گفت: این محصولات را به صورت خانگی تولید می‌کند و با قیمت مناسب در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.
خانم تیماء الشهابی نیز به ارائه محصولات دست ساز از جنس شمع و گچ مانند عروسک و تابلو برای کودکان اشاره کرد و گفت: هدف او از این کار ایجاد شادی در کودکان است. وی همچنین به نقاشی چهره کودکان در این جشن می‌پردازد.
خانم حنان سالم با اشاره به اهمیت این نمایشگاه به عنوان فرصتی برای ارائه محصولات خود به بازدیدکنندگان و فروش آنها با قیمت های رقابتی، از لباس ها و عبایات گلدوزی شده خود به عنوان نمونه ای از این محصولات نام برد.
خانم آلاء رزوق نیز از ارائه انواع غذاهای حلبی، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌ها و مرباها که در ماه رمضان مصرف می‌شوند، در این نمایشگاه خبر داد و از استقبال خوب مردم در اولین روز نمایشگاه ابراز رضایت کرد.
مهندس فارس الشهابی، رئیس اتاق صنعت حلب و جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مراسم افتتاحیه این جشن حضور داشتند.

منبع : خبر گزارى جمهورى عربى سورى 

امتیاز شما