۱۴۰۲/۱۲/۰۶

بررسی توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی میان سوریه و ایران

دکتر شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران دیروز با محمد نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تهران دیدار و گفتگو کرد.
بررسی توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی میان سوریه و ایران

در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، علمی و سرمایه‌گذاری به منظور دستیابی به یک مشارکت واقعی میان دو کشور که به سطح روابط راهبردی و ریشه‌دار آنها می‌رسد و منافع مردم آنها را نیز تامین می‌کند، بررسی شد.


سفیر دیوب در این دیدار بر اهمیت هماهنگی تلاش های مشترک برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با توجه به رهنمودهای رهبران دو کشور و تمایل جدی دست اندرکاران برای بهره مندی از توانمندی‌های موجود به نفع دو کشور و کل منطقه تاکید کرد.


دیوب با اشاره به نقش بخش خصوصی دمشق و تهران در اجرای پروژه‌های اقتصادی در بحبوحه تحریم های ناعادلانه اعمال شده بر دو طرف، مروری بر اقدامات دولت های دو کشور دوست برای تقویت روابط آنها داشت.


سفیر دیوب در ادامه به مشوق ها و تسهیلات ارائه شده از سوی سوریه برای جذب و تشویق سرمایه گذاری از جمله قانون شماره 18 سال 2021 برای سرمایه گذاری خارجی و ملی و اصلاحیه‌های آن در سال گذشته، علاوه بر مزیت به صفر رساندن عوارض گمرکی و کاهش ارزش افزوده اشاره کرد.


نجفی نیز به نوبه خود با قدردانی از تسهیلات ارائه شده برای کار و سرمایه گذاری مشترک تاکید کرد که کشورش برای توسعه روابط و همکاری با سوریه در زمینه‌های مختلف اهمیت ویژه ای قائل است.


رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین عنوان کرد: زمینه‌های همکاری مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد و ما باید برای دستیابی به نتایج ملموس تلاش کنیم و گام های عملی برداریم، به ویژه اینکه فضای مناسب، گسترده و متنوعی برای سرمایه گذاری وجود دارد.


همچنین در این جلسه مقرر شد تیمی متشکل از دو نفر یکی از سفارت و دیگری از اتاق بازرگانی ایران برای پیگیری موارد مطرح شده، رفع موانع و ارتباط با مقامات ذیربط جهت دستیابی به نتایج مطلوب در سریع ترین زمان ممکن معرفی شود.

منبع : خبرگزارى جمهورى عربى سورى

امتیاز شما