۱۴۰۲/۱۲/۰۸

مهندس حسین عرنوس نخست وزیر سوریه با سفیر ایران در خصوص پیگیری اجرای موافقتنامه‌هاو تفاهم نامه‌های امضا شده بین دو کشور گفتگو کرد.

مهندس حسین عرنوس نخست وزیر در دیدار دیروز خود با حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه جناب آقای مصطفی خاکسار و هیئت همراه تاکید کرد بر ضرورت پیگیری اجرای توافقات و تفاهم نامه‌های امضا شده بین دو کشور بر اساس برنامه‌ها و جدول زمانی تعیین شده و به نحوی که منافع مشترک دو کشور و دو ملت دوست محقق شود.
مهندس حسین عرنوس نخست وزیر سوریه با سفیر ایران در خصوص پیگیری اجرای موافقتنامه‌هاو تفاهم نامه‌های امضا شده بین دو کشور گفتگو کرد.

مهندس عرنوس تمایل دولت سوریه برای انجام تمام اقدامات توسعه همکاری‌های دوجانبه و غلبه بر موانعی که مانع آن می‌شود، وگشودن افق‌های جدیدی برای همکاری در همه زمینه‌ها و با اشاره بر اهمیت راه‌اندازی پروژه‌های مشترک که به نفع هر دو طرف تاکید کرد.

در این نشست تقویت همکاری‌ها در بخش های انرژی، حمل و نقل، مبادلات تجاری و بانکی، ارتقای سطح هماهنگی‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی وایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعتی شامل ساخت تراکتور، لاستیک، آهن، شیرخشک بچه وسایر پروژه‌های اولویت‌دار برای اقتصاد سوریه، به نحوی که نیازهای بازار داخلی را تامین کند، این با همکاری بین دولت ایران وسوریه و بخش های تجاری در دو کشور کمک می‌کند.

سفیر ایران نیز به نوبه خود تمایل و آمادگی بسیاری از شرکت‌های ایرانی را برای فعالیت در بازار سوریه و حمایت از بخش‌های حیاتی آن ابراز کرد، وتاکید کرد که کشور جمهوری اسلامی ایران به ارائه هر چیزی که به حمایت از اقتصاد سوریه در برابر تحریم کمک می‌کند ادامه خواهد داد.

منبع : ستاد توسعه روابط اقتصادى ایران و سوریه

امتیاز شما